Leren evalueren

Leren evalueren: hoe je een vragenlijst maakt met impact

Praktisch, direct toepasbaar en op wetenschap geïnspireerd!

Herkenbaar?

Levert jouw evaluatievragenlijst maar weinig input voor hoe je de effectiviteit van jouw training kunt verbeteren? Met de juiste vragen op de juiste manier kan het wel!

Het evaluatieformulier kort na een training is veruit de meest gebruikte evaluatievorm. Vaak gebruiken we schaalvragen als: ‘Wat vond je van de leervorm?’ en ‘Hoe beoordeel je de trainer?’

Vanuit de wetenschap weten we dat er nauwelijks een verband bestaat tussen hoe deelnemers antwoorden in een evaluatie en wat ze uiteindelijk leren. Moeten we onze deelnemers dan niets meer vragen? Jawel! Het gaat erom wat je ze vraagt. En hoe je dat doet.

Het kan beter!

Afbeelding met tekst, persoon, person, kostuum

Automatisch gegenereerde beschrijving

Zonder al te veel inspanningen en complexiteit kun je de evaluatie binnen jouw organisatie of training drastisch verbeteren. In dit traject werken we toe naar een concrete uitkomst, namelijk een verbeterde set vragen toegespitst op jouw situatie. Direct en praktisch inzetbaar.

Guus van Deelen en Ilona Boomsma leren je in drie praktische workshops welke vragen wél iets zeggen over de effectiviteit van een opleiding. Vragen die oproepen tot verbeteracties. Dit door de wetenschap geïnspireerde gedachtegoed is ontwikkeld door Will Thalheimer. Deze goeroe op het gebied van leren en evalueren, sluit twee keer aan in dit traject om er zeker van te zijn dat jouw uiteindelijke vragenlijst van topkwaliteit is.

Opbouw leer/ werk traject

Data online workshops: 24 november, 12 januari, 9 februari, alle sessies zijn van 14:00 tot 16:00

Kosten: €795 (all-in, ex btw) ook in-company mogelijk

Locatie: online

Begeleiders: Guus van Deelen, Ilona Boomsma, Will Thalheimer (onderdelen Will zijn in het Engels)

Inschrijven of meer info: info@guusvandeelen.nl of mail@ilonaboomsma.nl